Werken bij Zorgstem

Ben jij een gedreven professional met een HBO-opleiding en achtergrond in een zorg- of juridische omgeving? En wil jij je graag inzetten voor cliënten met een verstandelijke beperking of met een psychogeriatrische aandoening die vallen onder de Wzd?

Stichting Zorgstem heeft regelmatig vacatures in de verschillende zorgregio’s. Als er vacatures zijn, dan vind je ze op deze pagina.


Zorgstem heeft momenteel één vacature

Vacature: Clientvertrouwenspersoon

  • Voor 24 uur per week
  • Locatie: Hoorn e.o.
  • Beschikbaarheid: zo snel mogelijk

Wet zorg en dwang (Wzd)
Met ingang van 1 januari 2020 is de nieuwe Wet zorg en dwang (Wzd) van kracht. Deze wet betekent dat mensen met een verstandelijke of psychogeriatrische beperking die gedwongen zorg (gaan) ontvangen, een beroep kunnen doen op een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon. Wij zoeken daarom per direct een bedreven en betrokken cliëntenvertrouwenspersoon.

Wat ga je doen?
Je gaat cliënten ondersteunen die onvrijwillige zorg (gaan) ontvangen en zet hun belangen en die van hun vertegenwoordigers voorop. Je biedt een luisterend oor bij vragen of problemen en probeert daar waar mogelijk op maat gesneden oplossingen aan te reiken. De cliëntenvertrouwenspersoon adviseert en informeert cliënten niet alleen telefonisch, maar bezoekt cliënten ook in de zorginstellingen waar zij verblijven. Je hebt oog voor de rechten van de cliënt en bespreekt knelpunten daar waar nodig met de zorgaanbieder. Dit doe je altijd vanuit een onafhankelijke en onbevooroordeelde positie.

Wat vragen wij?

  • hbo-werk- en denkniveau (bij voorkeur een opleiding MWD, Rechten, SJD, Psychologie, Verpleegkunde of vergelijkbaar);
  • minimaal 3 jaar werkervaring in een zorg- of juridische omgeving, en/of
  • aantoonbare ervaring in één van de volgende sectoren: mensen met een verstandelijke beperking, psychogeriatrie en/of niet aangeboren hersenletsel;
  • kennis van cliëntenrechten en wet- en regelgeving in de zorg is een pré;
  • schriftelijke vaardigheden voor onder meer het formuleren van klachten;
  • uitstekende gespreksvaardigheden, toepassen van gesprekstechnieken en bemiddelingsvaardigheden;
  • zowel zelfstandig als in teamverband kunnen functioneren met een sterk gevoel voor eigen verantwoordelijkheid, reflectie en pionieren;
  • snel kunnen schakelen tussen diverse doelgroepen;
  • een neutrale en onafhankelijke positie ten opzichte van de zorgaanbieder;
  • klantgericht, betrouwbaar, integer en vasthoudend;
  • in bezit van een rijbewijs en auto;
  • bereid om (deels) in de avonduren te werken;
  • bereid om vanuit huis te werken
  • indiensttreding onder voorwaarde van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wat bieden wij je?

  • Onderdeel zijn van een professioneel team in een jonge, groeiende en onafhankelijke organisatie;
  • Inschaling schaal 8 (CAO Sociaal Werk) tot maximaal € 3.864 (bij fulltime dienstverband op basis van 36 uur);
  • Groot aanbod aan intervisie, cursussen, opleidingen;
  • Je werkt vanuit huis en kunt gebruik maken van de faciliteiten op onze locatie? Neem dan contact op met Marga Stokman, teammanager, 06 25644918

Sollicitatieprocedure

  • Stuur je motivatiebrief en cv uiterlijk 24 januari 2021 naar: sollicitatie@akj.nl.
  • Informatie over deze vacature kun je inwinnen bij bovengenoemde teammanager Marga Stokman.
  • Informatie over Zorgstem vind je op zorgstem.nl.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandagmiddag 25 januari 2021.

Zonder motivatiebrief wordt de sollicitatie niet in behandeling genomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Werken bij Zorgstem? Bekijk de mogelijkheden.
Werken bij Zorgstem